Spanske vægge

Størrelser, mål og udseende - en oversigt

Fjends Kunstforening ejer 124 spanske vægge med tilhørende galleriskinner og kroge, som anvendes i forbindelse med Forårsudstillingen. Væggene og øvrigt udstyr udlejes ikke.

Foreningen har yderligere 8 spanske vægge af ældre dato.

Herunder er vist et billede af en spansk væg som dem vi anvender i forbindelse med Forårsudstillingen. Målene angiver den indvendige afstand mellem rammerne. Øverst er monteret en galleriskinne. Kroge og snore til ophæng udleveres til udstillerne.

Pladsen til værkerne er 115cm i bredden og 215cm i højden. Da det ser bedst ud med noget luft omkring værkerne, vil værker bredere end 100-110cm eller højere end 180cm som regel blive tildelt en plads på hallens ydervægge, da vi kun råder over et begrænset antal liggende spanske vægge.

Af hensyn til fremstilling af kataloget, der viser en oversigt over værkernes placering i salen, beregner vi på forhånd efter bedste skøn og evne, hvor de enkelte værker kan være. Når først kataloget er trykt, er planen låst og vi kan vi ikke længere flytte rundt på værkerne.

Spansk væg med mål og galleriskinne til gallerisnore og kroge

Forberedelser til Forårsudstillingen

Forberedelser til Fjends Kunstforenings Censurerede Forårsudstilling i Stoholm Fritids- og Kulturcenter - de spanske vægge bringes i stilling.

Spanske vægge opstilles til Fjends Kunstforenings Censurerede Forårsudstilling i Stoholm Fritids- og Kulturcenter

Ældre spanske vægge anvendt ved Forårsudstillingen 2023.

Mål på hvidt felt:  h: 174cm  x  b: 117cm

Historien om Fjends Kunstforenings spanske vægge

Fotos af ophæng på ydervæggene mangler!

Blogs med oversigt over links

Blog med oversigt over links til medlemmernes hjemmesider

Blog med oversigt over links til andre kunstforeningers hjemmesider

Find vore medlemmers samt andre kunstforeningers hjemmesider ved hjælp af søgefunktionen øverst på siden.

Lokalt

Viborg Kommune - om Stoholm    FjendsNET - dit lokale bynet   Flagermuseland.dk    Daugbjerg Kalkgruber    Mønsted Kalkgruber   Daugbjerg Minilandsby og Gl. Vandmølle    Stoholm Borgerforening    Æ Fjandboarkiv