Konceptet

Fjends Kunstforening afholder en åben censureret forårsudstilling hvert år i weekenden i uge 10. Konceptet har været det samme siden den første udstilling i 1981.

Censorer: Inden dørene til Forårsudstillingen åbner for publikum lørdag eftermiddag, tildeler seks censorer nogle af værkerne ”det blå stempel” i form af et lille blåt mærke. Det skal ses som censorernes tilvalg af værkerne som hørende til udstillingens bedre.

De udstillere, som ønsker det, kan individuelt få råd og vejledning af censorerne om egne værker i tidsrummet lørdag kl. 13.15 - 17.00. Vejledningen foregår på udstillingen, hvor udstillerne henvender sig til en eller flere af censorerne efter tur. Beder vedkommende om at følge med hen til værkerne og sige noget om dem. Publikum er velkommen til at følge med rundt og lytte til censorernes vejledning.

Udstillingen er åben for publikum:

Lørdag  13.00-17.00
Søndag 10.00-16.00

Blog - oversigt over censurerede udstillinger gennem årene