Ole Daniels Jakobsen - i Umbrien

Ole Daniels Jakobsen

Ole Daniels har gennem årene været med som censor ved mange af Fjends Kunstforenings Forårsudstillinger. Senest i marts 2023. En fremragende kunstner, som har meget at byde på!

Ole Daniels har et helt usædvanligt talent for det grafiske. Et talent han var kendt og beundret for allerede i skoletiden. En streg med en nerve så stærk som Picassos.Tretten år gammel vandt han en tegnekonkurrence på Thorvaldsens Museum.

I barndomshjemmet hang malerierne tæt og talentet var åbenbar for enhver. De fleste malet af Ole før han fyldte tolv år.

Ole Daniels har i sin kunst hele vejen igennem været tro mod sig selv og den "klassisk modernistiske" maletradition (Edvard Weie o.a.), som han er så grundig skolet i. Altid med motivet foran sig. Iagttagelse, fortolkning og gengivelse. En undersøgende analyse af naturen og motivet. Ikke noget med at opdigte et landskab eller en model. Ligesom Weie insisterende på, at det centrale i kunsten skal være et menneskeligt moment, der fornyer sig gennem fordybelse i studiet af naturen selv og gennem arbejdet med farvetonernes musikalske kvaliteter og muligheder.

Hjemmeside

Kunstskolen i Umbrien

Stoholm d. 25. juli 2023
Jens Christian Vestergaard

Ole Daniels Jakobsen

Artist talk d. 29. & 30. juli i Galleri Umbrien

(få km fra Vinderup)

I weekenden d. 5. og 6. august, kan man møde billedkunstneren Rolf Jacobsen, i Galleri Umbria. Vi holder “artist talk” samtaler med kunstneren. Åben fra kl. 12 til 18 begge dage!

På Facebook:  Link til Galleri Umbria's Facebook side

Viborg Kommune - om Stoholm    FjendsNET - dit lokale bynet   Flagermuseland.dk    Daugbjerg Kalkgruber    Mønsted Kalkgruber    Daugbjerg Minilandsby og Gl. Vandmølle     Stoholm Borgerforening    Æ Fjandboarkiv    Stoholm Fritids- og Kulturcenter     Stoholm IF